Amerikaans onderzoek bevestigt power van promotionele producten

Amerikaans onderzoek over promotionele artikelen

Onderzoek, uitgevoerd in opdracht van het Amerikaanse PPAI (Promotional Product Association International), bevestigt de kracht van promotionele artikelen en business gifts als reclamemedium.

80% van de ondervraagden laat weten graag promotionele producten te ontvangen. 71% wil graag vaker promotionele producten krijgen. 73% heeft voorkeur voor promotionele artikelen boven andere vormen van reclame. Het onderzoek peilde ook bij de ondervraagden naar de beleving van promotionele producten. De kwaliteit van een promotioneel product wordt door 72% in verband gebracht met de reputatie van het betreffende bedrijf.

Speciaal
De PPAI heeft ook naar de mening over promotionele producten gevraagd. 75% vindt een promotioneel artikel een goede manier om reclame te maken voor iets nieuws. 74% is van mening een evenement specialer te beleven als zij een promotioneel product krijgen tijdens het event. 73% vindt dat een promotioneel artikel ook een goede manier is om aandacht te vestigen op sales en evenementen.

Het onderzoek van de PPAI is online uitgevoerd bij 2.500 Amerikaanse en 500 Canadese consumenten die in de afgelopen twaalf maanden één of meerdere promotionele producten hebben ontvangen.